[Pośrednik]
GL Piotr Górski, Łukasz Liszka S.C.
30-716 Kraków, ul. Przewóz 34/17
NIP 6832095310 REGON 367418465
I. Nieodpłatna usługa pośrednictwa
[Ogólne warunki naszego pośrednictwa]
W pierwszej części. tego dokumentu określamy Ogólne Warunki naszego pośrednictwa przy zamawianiu taksówek mycar. W odniesieniu do aplikacji „mycar taxi Jaworzno 731 963 963 , Sosnowiec: 730 963 963 , Tarnów: 536 333 000 , Chrzanów 536 222 000 ” (zwanej dalej Aplikacją) pierwsza część Ogólnych Warunków jest również regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
[Usługa pośrednictwa]
Udostępniamy Państwu możliwość korzystania z:
- telefonicznego centrum obsługi mycar pod nr 731 963 963 , 730 963 963 , 536 333 000 , 536 222 000
- Aplikacji „ mycar taxi 731 963 963 , 730 963 963 , 536 333 000 , 536 222 000 ”
służących do przekazywania zamówień taksówek do przewoźników. Tą drogą odbieramy złożone przez Państwa zamówienia przewozu taksówką, aby następnie przekazać je wybranym przewoźnikom. Pośredniczymy między Państwem a niezależnymi przewoźnikami używającymi szyldu mycar. Wyjątkowo tylko i za Państwa zgodą pośredniczymy między Państwem a innymi niezależnymi przewoźnikami, którzy nie używają szyldu mycar .
Przewoźnicy używający szyldu mycar na taksówkach są niezależnymi przedsiębiorcami. Prowadzą odrębną od naszej firmy działalność gospodarczą na podstawie licencji na wykonywanie krajowego transportu drogowego taksówkami. Podlegają przepisom ustawy o transporcie drogowym z dnia z dnia 6 września 2001 r. tj. z dnia 9 listopada 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 2200). Mają obowiązek przestrzegać przepisów ustawy o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca 1997 r. tj. z dnia 9 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990) oraz lokalnych przepisów takich jak uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami osobowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków tj. z dnia 3 marca 2017 r. Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2017 r. poz. 1648 oraz uchwała Rady Miasta Krakowa z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie stref taryfowych dla taksówek oraz ustalenia cen urzędowych o charakterze maksymalnym za przewozy taksówkami osobowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Przez przekazanie nam zamówienia przewozu taksówką nie dochodzi jeszcze do zawarcia umowy przewozu. Do zawarcia tej umowy może dojść dopiero pomiędzy Państwem i przewoźnikiem – w momencie gdy wybrany przewoźnik przyjmie Państwa zamówienie.
[Związanie Warunkami – telefoniczne centrum obsługi]
Rozpoczęcie
korzystania z naszych usług świadczonych w telefonicznym centrum
obsługi jest równoznaczne ze zgodą na niniejsze Ogólne Warunki. Jest to
również równoznaczne z zawarciem umowy o świadczenie na Państwa rzecz
nieodpłatnego pośrednictwa przy zamawianiu przewozów taksówką w
telefonicznym centrum obsługi.
[Związanie Warunkami – usługi świadczone drogą elektroniczną – Aplikacja]
Chcąc
skorzystać z naszych usług świadczonych drogą elektroniczną przy pomocy
Aplikacji musicie Państwo zaakceptować niniejsze Ogólne Warunki i
zobowiązać się do przestrzegania zasad w nich zawartych.
Rozpoczęcie
korzystania z naszych usług świadczonych drogą elektroniczną jest
równoznaczne ze zgodą na niniejsze Ogólne Warunki oraz z zawarciem umowy
o nieodpłatne pośrednictwo na Państwa rzecz przy zamawianiu przewozów
taksówką świadczone drogą elektroniczną.
[Złożenie zamówienia w telefonicznym centrum obsługi]
W
celu złożenia zamówienia w telefonicznym centrum obsługi nie jest
potrzebna wcześniejsza rejestracja. Złożenie zamówienia wymaga podania:
adresu początku przewozu, nr telefonu oraz hasła. Przy zamówieniu można
oznaczyć dodatkowe wymagania dot. przewozu; np. płatność kartą, pojazd
kombi, klimatyzacja, przewóz zwierząt, bus, kierowca posługujący się
językiem angielskim, kierowca posługujący się językiem język niemieckim.
Złożenie zamówienia może również następować w sposób
zautomatyzowany przez wybór listy adresów początku przewozu
zapamiętanych dla danego numeru telefonu na podstawie wcześniejszych
zamówień.
Do zawarcia umowy przewozu pomiędzy Państwem a
przewoźnikiem dochodzi w momencie przyjęcia zamówienia przez wybranego
przewoźnika.
[Złożenie zamówienia przy pomocy Aplikacji]
W celu złożenia zamówienia przy pomocy Aplikacji „mycar taxi Jaworzno 731 963 963 , Sosnowiec: 730 963 963 , Tarnów: 536 333 000 , Chrzanów 536 222 000 ” potrzebna jest rejestracja i założenie profilu. Wymaga to podania nr telefonu oraz imienia i nazwiska.
Złożenie zamówienia wymaga podania: adresu początku przewozu oraz adresu docelowego a ponadto czasu rozpoczęcia przewozu. Przy zamówieniu można oznaczyć dodatkowe wymagania dot. przewozu; np. płatność kartą, pojazd kombi, klimatyzacja, przewóz zwierząt, bus, kierowca posługujący się językiem angielskim, kierowca posługujący się językiem język niemieckim.
Po wypełnieniu formularza należy wybrać funkcję „Zamawiam taksówkę”. Po przejściu do kolejnej karty, należy zapoznać się z niniejszymi Ogólnymi warunkami i cennikiem przewoźnika. Następnie wyrazić zgodę na Ogólne warunki i cennik oraz wybrać funkcję „Potwierdzam zamówienie i zapłacę za kurs przewoźnikowi”. Brak zgody na Ogólne warunki i cennik oznacza rezygnację ze złożenia zamówienia.
Do zawarcia umowy przewozu pomiędzy Państwem a przewoźnikiem dochodzi w momencie przyjęcia zamówienia przez wybranego przewoźnika.
[Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną – przesyłanie zamówień]
W Aplikacji „ mycar taxi Jaworzno 731 963 963 , Sosnowiec: 730 963 963 , Tarnów: 536 333 000 , Chrzanów 536 222 000 ” świadczymy Państwu usługę przesyłania Państwa zamówień przewozu do urządzenia końcowego przewoźnika. Świadczenie usług przesyłania zamówień następuje nieodpłatnie i nie jest ograniczone czasem.
[Rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną – usługa śledzenia położenia pojazdu przewoźnika, historii zamówień]
W Aplikacji „ mycar taxi Jaworzno 731 963 963 , Sosnowiec: 730 963 963 , Tarnów: 536 333 000 , Chrzanów 536 222 000 ” świadczymy Państwu usługę śledzenia położenia pojazdu przewoźnika, który przyjął Państwa zamówienie oraz usługę historii zamówień. Usługa służy Państwu w głównej mierze do zapisu i analizy historii zamówień, wystawiania opinii i komentarzy. Świadczenie usługi w Aplikacji następuje nieodpłatnie i nie jest ograniczone czasem.
[Nieodpłatność pośrednictwa]
W zamian za nasze pośrednictwo nie oczekujemy od Państwa zapłaty.
Korzystanie
z naszego pośrednictwa wymaga jednak nawiązania połączenia
telefonicznego, albo internetowego. Wszystkie koszty z tym związanie a w
tym koszt posiadania, utrzymania odpowiedniego urządzenia oraz koszt
połączenia leży po Państwa stronie.
[Dostępność pośrednictwa]
Dokładamy
starań aby nasze pośrednictwo było dostępne przez całą dobę, 7 dni w
tygodniu nieprzerwanie przez cały rok. Nie możemy dać jednak Państwu
gwarancji stałego i nieprzerwanego dostępu do naszych usług. Nie możemy
zagwarantować nieprzerwanej dostępności usług zwłaszcza w czasie
zwiększonego napływu zamówień, albo w czasie prac serwisowych i
modernizacyjnych naszego systemu informatycznego. Brak dostępu do usług
może wynikać również z siły wyższej. Dlatego nie służą Państwu żadne
roszczenia wobec naszej firmy jeśli nasze pośrednictwo okaże się w danym
przypadku niedostępne.
To samo dotyczy Aplikacji i usług dostępnych przy pomocy tej Aplikacji.
[Sposób i termin wykonania pośrednictwa]
Do wykonania pośrednictwa przystępujemy niezwłocznie. Po otrzymaniu od Państwa kompletnego zamówienia przewozu taksówką, przekazujemy Państwa zamówienie przewoźnikowi. Przewoźnicy używający szyldu mycar na taksówkach są jednak niezależnymi przedsiębiorcami i może się zdarzyć, że odmówią przyjęcia, albo nie będą mogli przyjąć Państwa zamówienia złożonego za naszym pośrednictwem (np. ze względu na wyłączenie obowiązku przewozu w przypadkach określonych lokalnymi przepisami porządkowymi). Jeśli żaden przewoźnik używający szyldu mycar nie przyjmie Państwa zamówienia, albo przewóz nie będzie możliwy niezwłocznie poinformujemy Państwa o tym. Dokładamy starań aby liczebność przewoźników oferujących przewóz pod szyldem mycar była coraz większa, tak aby zapewnić możliwie szeroki dostęp do przewozów. Nie możemy jednak dać Państwu gwarancji przyjęcia Państwa zamówienia przez przewoźnika w każdych okolicznościach. Pośredniczymy jedynie między Państwem a niezależnymi przedsiębiorcami, więc nie możemy zagwarantować, że każde Państwa zamówienie zostanie przyjęte. Nie możemy również dać gwarancji, że w każdym przypadku przewóz będzie możliwy. Dlatego nie służą Państwu żadne roszczenia wobec naszej firmy jeśli okaże się, że złożone przez Państwa zamówienie nie zostanie przyjęte przez przewoźnika, albo przewóz nie będzie możliwy.
[Jak pomogamy gdy żaden z przewoźników mycar nie przyjmie Państwa zamówienia?]
W przypadku gdy Państwa zamówienie nie zostanie przyjęte przez przewoźników używających szyldu mycar, na Państwa życzenie złożone w telefonicznym centrum obsługi możemy przekazać zamówienie innemu przewoźnikowi, który nie jest jednak zobowiązany do przestrzegania cennika zamieszczonego na http://mycartaxi.pl/cennik/ W większości przypadków, opłata za przewóz w takim przypadku jest wyższa od opłaty, której zażądałby przewoźnik używający szyldu mycar.
[Czas podstawienia taksówki przez przewoźnika]
Przy
odebraniu zamówienia w telefonicznym centrum obsługi podajemy Państwu
orientacyjny czas podstawienia taksówki przez przewoźnika. Informacja o
orientacyjnym czasie podstawienia taksówki jest również wyświetlana w
przypadku przesłania zamówienia przez Aplikację. Tą orientacyjną
informację, przekazuje nam przewoźnik. Ma ona charakter szacunkowy i w
zależności od warunków drogowych, natężenia ruchu oraz innych
ograniczeń, realny czas podstawienia taksówki przez przewoźnika może
ulec zmianie. Dokładamy starań, aby informacja o czasie podstawienia
taksówki była możliwie precyzyjna. Nie możemy jednak dać Państwu
gwarancji podstawienia taksówki w ściśle określonym czasie.
Pośredniczymy jedynie między Państwem a niezależnymi przedsiębiorcami,
więc nie możemy zagwarantować, że przewoźnik podstawi taksówkę w czasie
podanym przy odebraniu Państwa zamówienia.
[Pośrednictwo w przypadku zamówień złożonych z wyprzedzeniem]
W przypadku zamówień złożonych z wyprzedzeniem, do wykonania pośrednictwa przystępujemy na 20 minut przed oznaczonym przez Państwa czasem podstawienia taksówki. W tym czasie przekazujemy Państwa zamówienie wybranemu przewoźnikowi. Przewoźnicy używający szyldu mycar na taksówkach są jednak niezależnymi przedsiębiorcami i może się zdarzyć, że odmówią przyjęcia, albo nie będą mogli przyjąć Państwa zamówienia złożonego za naszym pośrednictwem (np. ze względu na wyłączenie obowiązku przewozu w przypadkach określonych lokalnymi przepisami porządkowymi). Jeśli żaden przewoźnik używający szyldu mycar nie przyjmie Państwa zamówienia, albo przewóz nie będzie możliwy, poinformujemy Państwa o tym najpóźniej na 10 min. przed oznaczonym przez Państwa czasem podstawienia taksówki. Dokładamy starań aby liczebność przewoźników oferujących przewóz pod szyldem mycar była coraz większa, tak aby zapewnić możliwie szeroki dostęp do przewozów. Nie możemy jednak dać Państwu gwarancji przyjęcia Państwa zamówienia przez przewoźnika w każdych okolicznościach – również w przypadku zamówień złożonych z wyprzedzeniem. Pośredniczymy jedynie między Państwem a niezależnymi przedsiębiorcami, więc nie możemy zagwarantować, że każde Państwa zamówienie zostanie przyjęte. Nie możemy również dać gwarancji, że w każdym przypadku przewóz będzie możliwy. Dlatego nie służą Państwu żadne roszczenia wobec naszej firmy jeśli okaże się, że złożone z wyprzedzeniem zamówienie nie zostanie przyjęte przez przewoźnika, albo przewóz nie będzie możliwy.
[Reklamacje dotyczące usługi pośrednictwa]
Reklamacje dotyczące naszych usług można składać pisemnie na adres: 30-716 Kraków, ul. Przewóz 34/17 , pocztą elektroniczną na adres e-mail: mycartaxi@interia.pl . Rozpatrzymy Państwa reklamację w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji.
[Odmowa świadczenia usługi pośrednictwa]
Nasi
Klienci w ogromnej większości przestrzegają przepisów prawa i postępują
zgodnie z zasadami współżycia społecznego oraz dobrymi obyczajami przy
korzystaniu z naszych usług i przy korzystaniu z przewozów. Zdarzają się
jednak przypadki naruszeń tych zasad albo nadużycia naszych usług.
Zdarzają się również przypadki niezgłoszeniu się na zamówiony przewóz. Z
tego powodu zastrzegamy sobie możliwość odmowy świadczenia usług o ile
dopuszczą się Państwo łamania przepisów prawa, zasad współżycia
społecznego, dobrych obyczajów, Ogólnych Warunków, albo nadużycia
naszych usług. Zastrzegamy sobie również możliwość odmowy świadczenia
dalszych usług w razie niezgłaszania się na zamówiony przewóz.
[Usunięcie profilu, zaprzestanie innych usług świadczonych drogą elektroniczną]
Zastrzegamy
sobie prawo do usunięcia Państwa profilu w Aplikacji, w przypadku;
naruszeń prawa, zasad współżycia społecznego, dobrych obyczajów,
niniejszych Ogólnych Warunków albo nadużycia naszych usług, bądź
naruszenia uprawnień twórców Aplikacji.
Z tych samych powodów
zastrzegamy sobie prawo do zaprzestania świadczenia usług przesyłania
Państwa zamówień przewozu z Aplikacji do urządzenia końcowego wybranego
przewoźnika. Zastrzegamy sobie również takie prawo w odniesieniu do
usług świadczonych w telefonicznym centrum obsługi.
[Warunki techniczne korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną]
Korzystanie
z usług świadczonych drogą elektroniczną wymaga połączenia do sieci
internet oraz komputera, albo urządzenia przenośnego wyposażonego w
przeglądarkę internetową. Korzystanie z tych usług, po zainstalowaniu
Aplikacji, może następować również z podłączonego do sieci Internet
urządzenia z systemem Android 4.4 lub nowszym, albo z systemem iOS 8.0,
lub nowszym
[Państwa obowiązki i odpowiedzialność]
Jesteście Państwo zobowiązani do:
- przestrzegania przepisów prawa i zasad współżycia społecznego oraz dobrych obyczajów przy korzystaniu z naszych usług,
- korzystania z naszych usług w sposób zgodny z ich przeznaczeniem,
- podawania w zamówieniu prawdziwych danych,
- do zgłaszania się na miejsce rozpoczęcia zamówionego przewozu,
- do niezwłocznego poinformowania telefonicznego centrum obsługi o przeszkodach w dotarciu na miejsce rozpoczęcia zamówionego przewozu,
- zachowania odpowiednich środków bezpieczeństwa przy korzystaniu z Aplikacji a w szczególności nieujawniania danych dostępowych i samej Aplikacji osobom nieuprawnionym oraz regularnego wykonywania kopii zapasowych danych zapisanych w urządzeniu,
- niezwłocznego zgłoszenia nam każdego przypadku nieautoryzowanego wykorzystania Aplikacji.
Korzystanie
z Aplikacji jest dobrowolne. Korzystacie Państwo z Aplikacji na własne
ryzyko i odpowiedzialność. Zastrzegamy możliwość rozwijania
funkcjonalności i wprowadzenia ulepszeń i zmian w Aplikacji bez Państwa
zgody.
Ponosicie Państwo wyłączną i całkowitą odpowiedzialność za
wszelkie skutki wynikłe z podania nam błędnych, nieprawdziwych,
niedokładnych, niekompletnych lub wprowadzających w błąd danych. Dotyczy
to również odpowiedzialności za wprowadzenie takich danych do
Aplikacji.
Wszystkie zamówienia dokonane przy pomocy Aplikacji uważa
się za zlecone przez uprawnioną osobę. Nie ponosimy odpowiedzialności za
skutki korzystania z Aplikacji przez osoby nieuprawnione.
[Obowiązujące Państwa zakazy]
Zabraniamy:
- udostępniania Aplikacji zarejestrowanej na Państwa dane w celu nieautoryzowanego użycia przez osoby trzecie,
- wykonywania czynności stwarzających ryzyko naruszenia bezpieczeństwa naszego systemu informatycznego,
- wykonania czynności stwarzających ryzyko przeciążenia telefonicznego centrum obsługi,
- rozpowszechniania, powielania, uszkadzania i modyfikowania Aplikacji,
- obchodzenia i zmiany zabezpieczeń Aplikacji,
- wykorzystywania naszych usług i Aplikacji do wyrządzenia szkody komukolwiek,
- wykorzystywania naszych usług w celu rozpowszechniania treści bezprawnych, treści uznawanych za obraźliwe, nawołujących do nienawiści, naruszających prawa osób trzecich, w tym w szczególności treści pornograficznych, odwołujących się do rasizmu, nacjonalizmu, faszyzmu, komunizmu czy też propagujących przemoc.
[Rozwiązanie umów]
W każdej chwili możecie Państwo zakończyć korzystanie z naszych usług.
Umowy
o świadczenie naszego pośrednictwa rozwiązują się po 14 dniach od
przekazania nam oświadczenia o rezygnacji z naszego pośrednictwa.
Oświadczenie można złożyć w formie pisemnej, albo pocztą elektroniczną
na nasz adres e-mail podany na wstępie.
W każdej chwili możecie Państwo zakończyć korzystanie z Aplikacji i ją odinstalować. .
[Prawo właściwe dla usługi pośrednictwa]
Nasze
nieodpłatne pośrednictwo, podlega prawu Rzeczpospolitej Polskiej, w
szczególności przepisom Kodeksu cywilnego. Ze względu na nieodpłatność,
nasze pośrednictwo nie podlega przepisom ustawy z dnia 30 maja 2014 r o
prawach konsumenta tj. z dnia 9 marca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz.
683). Usługi świadczone drogą elektroniczną podlegają przepisom ustawy o
świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. tj. z
dnia 9 czerwca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1219).
[Udostępnianie Ogólnych Warunków]
Udostępniamy nieodpłatnie niniejsze ogólne warunki na naszej stronie internetowej http://mycartaxi.pl oraz w Aplikacji Przed skorzystaniem ze strony, albo z Aplikacji służących do zamawiania taksówek, mają Państwo możliwość zapoznania się z tymi Ogólnymi Warunkami. Na Państwa życzenie prześlemy Ogólne Warunki na wskazany adres e-mail, tak aby mieli Państwo możliwość pozyskanie ich, odtwarzania i utrwalania ich treści.
II. Informacje o umowie przewozu zawieranej pomiędzy Państwem a przewoźnikiem
[Informacje o umowie przewozu]
W
drugiej części tego dokumentu informujemy Państwa o umowie przewozu,
która może być zawarta pomiędzy Państwem a przewoźnikiem w wyniku
naszego pośrednictwa.
[Umowa przewozu]
Informujemy, że umowa przewozu jest zawierana wyłącznie pomiędzy Państwem a przewoźnikiem, który przyjął Państwa zamówienie.
[Kontakt z przewoźnikiem]
W
przypadku zamówień złożonych przez Aplikację, przy pomocy tej Aplikacji
można nawiązać bezpośredni kontakt z przewoźnikiem, który przyjął
Państwa zamówienie.
[Zapłata za przewóz]
Informujemy, że zawarcia umowy przewozu z wybranym przewoźnikiem rodzi obowiązek zapłaty. Jesteście Państwo informowani o tym w komunikacie głosowym poprzedzającym połączenie z telefonicznym centrum obsługi oraz przy wysyłaniu zamówienia przez Aplikację. Zapłata za przewóz taksówką następuje bezpośrednio na rzecz przewoźnika na podstawie zawartej umowy przewozu. Przewoźnicy współpracujący z naszą firmą pod szyldem mycar oferują przewóz według cennika zamieszczonego na http://mycartaxi.pl/cennik/. Cennik nie znajduje zastosowania gdy Państwa zamówienie nie zostanie przyjęte przez żadnego z przewoźników używających szyldu mycar i na Państwa życzenie złożone w telefonicznym centrum obsługi, zamówienie zostało przekazane innemu przewoźnikowi, który nie jest zobowiązany do przestrzegania tego Cennika. W większości przypadków, opłata za przewóz w takim przypadku jest wyższa od opłaty, której zażądałby przewoźnik używający szyldu mycar.
[Odpowiedzialność za przewóz]
Nasza
rola ogranicza się do pośrednictwa, czyli do przekazania Państwa
zamówienia do wybranego przewoźnika. Nasza firma nie organizuje, ani nie
wykonuje przewozów. Dlatego nie przyjmujemy żadnej odpowiedzialności za
wykonanie przewozu przez przewoźnika. W szczególności, nie przyjmujemy
żadnej odpowiedzialności za naruszenie umowy przewozu, przepisów ruchu
drogowego, prawa przewozowego albo lokalnych przepisów porządkowych. Nie
przyjmujemy również żadnej odpowiedzialności za brak, odmowę, albo
przerwanie przewozu i to niezależnie od tego czy były do tego podstawy
przewidziane w lokalnych przepisach porządkowych czy też nie.
[Reklamacje dotyczące przewozu]
Informujemy,
że reklamacje dotyczące umowy przewozu zawartej z przewoźnikiem należy
składać bezpośrednio przewoźnikowi z wykorzystaniem jego danych
zamieszczonych na pojeździe, paragonie, albo na fakturze. Nasza firma
nie jest stroną umowy przewozu, więc nie możemy rozstrzygać reklamacji
dotyczącej wykonania umowy przewozu zawartej z przewoźnikiem. Na Państwa
życzenie i za zgodą przewoźnika możemy podjąć się mediacji w sporze
między Państwem a przewoźnikiem.
Na podstawie lokalnych przepisów porządkowych skargi, wnioski i uwagi o świadczonych usługach przewozu taksówką można kierować również do właściwego wydziału urzędu miasta np. do Urzędu Miasta Krakowa, udzielającego licencje na wykonywanie transportu drogowego taksówką.
[Prawo właściwe dla przewozu]
Informujemy,
że umowa przewozu zawarta z przewoźnikiem za naszym pośrednictwem
podlega prawu Rzeczpospolitej Polskiej, w szczególności przepisom
Kodeksu cywilnego. Podlega przepisom ustawy o transporcie drogowym z
dnia z dnia 6 września 2001 r. tj. z dnia 9 listopada 2017 r. (Dz.U. z
2017 r. poz. 2200), przepisom ustawy o ruchu drogowym z dnia 20 czerwca
1997 r. tj. z dnia 9 października 2018 r. (Dz.U. z 2018 r. poz. 1990)
oraz lokalnym przepisom takim jak uchwała Rady Miasta Krakowa w sprawie
przepisów porządkowych związanych z przewozem osób i bagażu taksówkami
osobowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków tj. z dnia 3 marca 2017 r.
(Dz. U. Woj. Małopolskiego z 2017 r. poz. 1648), uchwała Rady Miasta
Krakowa z dnia 17 czerwca 2009 r. w sprawie stref taryfowych dla
taksówek oraz ustalenia cen urzędowych o charakterze maksymalnym za
przewozy taksówkami osobowymi na terenie Gminy Miejskiej Kraków.
Na
podstawie art. 3 ust 1 pkt. 4 ustawy z dnia 30 maja 2014 r o prawach
konsumenta tj. z dnia 9 marca 2017 r. (Dz.U. z 2017 r. poz. 683),
przepisy tej ostatniej ustawy znajdują zastosowanie tylko w ograniczonym
zakresie. Przewoźnik ma obowiązek stosować przepis art. 7a, 10 i 17 tej
ustawy, tj. przepisy o terminie i sposobie rozpatrywania reklamacji,
wysokości opłat za połączenie telefoniczne na jego nr kontaktowy oraz w
zakresie czytelnego informowania o obowiązku zapłaty związanym ze
złożonym zamówieniem.